Běhání není jenom o nohách, aneb trocha cvičení

Všichni, kteří začnou s běháním, ale stává se i zkušeným běžcům, se časem do běhu ponoří tak, že pro ně jiné sporty skoro neexistují. O nějakém cvičení nemluvě. Každý dlouhodobě běhající mi dá za pravdu, že bez udržování horní poloviny těla začne člověk stagnovat. Běh nejsou jenom silné nohy, ale i vršek od pasu nahoru. Z vlastní zkušenosti můžu říct, že jakmile jsem se zase začal věnovat doplňujícímu cvičení, tak se mé výkony a výsledné časy raketově zlepšily.

Core cviky (tedy hloubkové svaly středu těla) můžete cvičit podle mého dřívějšího článku. Níže předlkádám několik typů intervalových cvičení, které procvičí celé tělo a nezaberou moc času. Nejsou potřeba žádné doplňky, snad jen cvičební podložka je nutnost. I když, i ta se dá nahradit složenou osuškou nebo ručníkem.

Podle mě stačí cvičit třikrát týdně a k tomu běhat. Já mimo to ještě cvičím své vlastní sestavy všelijakých typů kliků a cviků na břicho, takže mi to vychází na třikrát týdně intervalové cvičení a k tomu třikrát mé více silové sestavy a ovšem spousta běhání.

Wake up! – Jedná se o jednodušší cvičení, které je opravdu rychlé. I když je lehčí, účinnost je skvělá. Ovšem, doporučuji začít u obtížnosti beginner. Snad je jasné, že u jednotlivých obrázků je napsaný počet opakování cviku.wake up!

300! (aneb Sparťani) – Trochu těžší, než předešlé cvičení, ale oproti němu není na opakování všech cviků třeba tolik času. Je prostě rychlejší na provedení. Zde počet opakování každého cviku napsán u Levelů.300!Gladiator – Jde o nejtěžsí variantu intervalového cvičení, kterou momentálně znám. Pokud nepočítám cvičení, kde předcvičuje dvakrát týdně kamarádka. 😀 Radím opravdu začít na Levelu 1. Osobně mi při prvním cvičení přišly nejtěžší poslední dva cviky, ale teď už mi to ani nepřijde.GladiatorOffice – Intervalko, které sem dávám pouze pro zajímavost. Sám ho necvičím, ani jsem necvičil, ale věřím, že někomu službu udělat může.Office

Bruce Lee abs – Masakr cvičení na břicho. Dávám opět jenom pro zajímavost, protože si myslím, že v prvních třech sestavách je břicho zapojeno dostatečně. Bruce Lee level si nějak ani nedokážu představit…Bruce Lee abs

Díky Jítě sem můžu napsat, odkud obrázky pocházejí. Na stránce http://neilarey.com/ najdete x desítek jiných cvičení (zásoba do konce života) a k tomu i rady co a jak jíst, recepty a dokonce i celé knihy ke stažení. Jednoznačně doporučuji navštívit.

5 komentářů u „Běhání není jenom o nohách, aneb trocha cvičení

  1. A jaká sada cvičení je podle tebe nejlepší, resp. kterou cvičíš ty. Pokud tedy nějakou cvičíš 🙂

    1. Momentálně cvičím Wake Up, 300 a Gladiator. Střídám je.Nejlepší mi zatím přijde ten Gladiator. Ale teď začnu cvičit i jiné sestavy z těch stránek od Jitky.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *