Běh se o pár dní odkládá

Mé problémy s chodidly se k mému velkému překvapení zhoršily. V sobotu jsem si dal krátký (pouze cca 2,5 km) výklus a vše bylo v pořádku. Možná se lehounce párkrát ozvalo problémové levé chodidlo (problém se projevoval jako zánět), ale téměř neznatelně, takže jsem si žádné starosti nedělal. Po příchodu domů došlo na lehké cvičení, promazání chodidel mastmi a plán je do pondělí co nejméně zatěžovat. Věřil jsem, že to k vyléčení chodidla bude stačit.

V pondělí ráno byl naplánovaný běh – hezky pomalé tempo, žádné bláznění. Jenže přišlo velké překvapení. Přibližně po 500 metrech běhu se ozvala opět bolest v levém chodidle (celkem silně) a aby toho nebylo málo, najednou o sobě dalo vědět i pravé chodidlo, ale to pro změnu hezky zespodu přibližně ve středu chodidla, bolelo docela silně. Po 800 metrech běhu jsem se otočil a raději se vrátil klidnou chůzí domů, ale i ta chůze bolela. Svou naplánovanou trasu bych byl schopen dokončit, ale přišlo mi lepší trénink raději hned ukončit a nohy šetřit. Ono by mě to dokončení celé plánované trasy také mohlo stát o hodně větší problémy, než jen tu bolest co mě trápila.

Nohy přestaly úplně bolet až ve čtvrtek, do té doby stále pobolívaly, dokonce i jen při chůzi. Teď už to vypadá  v pořádku, ale stejně jsem se rozhodl začít s tréninkem až ve čtvrtek, což je ještě skoro týden času na léčbu. Tentokrát to nepodcením, jako tohle pondělí. Vyběhl jsem o pár dní dříve a jak to dopadlo. Nohy si jen tak nějakou nespravedlnost líbit nenechají, umí se ozvat.

Doufám, že po vyřešení těchto problémů mě jen tak další nepotkají. Hodlám jít potom na navyšování kilometráže pomaleji. Beztak to byl hlavní problém – přetížení.

3 komentáře u „Běh se o pár dní odkládá

  1. Hmm, tady si to budu muset přečíst, ráda bych s během začala, ale očividně dělám něco špatně, když po každém pokusu následuje několikatýdenní neschopnost…

  2. Z (nejen) vlastni zkusenosti bych doporucil zkusit nejaky "nerovny" teren. I obycejna prasna stezka nekde podel vody nebo lesoparkem je uz znat. Proste aby se ty kotniky trosku rozkroutily, s tim i klenby a chodidla se prokrvi uplne jinak. Kdyz by to clovek delal casteji hodne se posili vsechny svaly a slachy od kolene dolu. Kdyz jsem behal na silnici skoro porad mne nekde neco nejak tahalo, a "leceni" zraneni bylo spise vytloukani klinu klinem. Skoro dva roky beham jen po stezkach, vetsinou velmi technickych a vsechny chronicke problemy zmizely. Dokonce i se svoji vahou (~90) a plochejma nohama muzu behat v tenkych neodpruzenych botach. Nechtel bych aby to znelo jako nejake dogma, ale behani po nerovnem terenu muze zvlaste zacinajicim bezcum opravdu velmi prospet a rozhodne se nemusi bat ze by si pomalejsi rychlosti v terenu nejak kazili vyhlidky na zrychleni na silnici.

  3. Já to mám teď s podkladem tak 50 na 50. Začínají převažovat stezky. Nohy se už daly jakž takž do pořádku (levá pořád pobolívá, bojím se té klenby) a začnu pomalu zase s tréninkem. Tu levou nohu se nejdřív pokusím vyřešit minimalismem – zatím s VFF. Hodně této metodě věřím, myslím si, že problémy chodidel budou opravdu v ochablých svalech. Pokud neuspěji, budu muset navštívit odborníka.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *