Rušení účtu u ČS

aneb jak jsem potěšil pracovníka na přepážce.

Po pár letech souběžného užívání dvou účtů ČS a mBank jsem se konečně rozhodl Českou spořitelnu zrušit. Hlavní důvod byly jejich nemožné poplatky. I přes to, že jsem měl studentský účet, který měl být „údajně“ zdarma, mi měsíčně minimálně 30 – 50 Kč za něco strhli. Trpělivost došla!

Minulé úterý jsem napochodoval do pobočky v Brně na Jánské, namáčkl si pořadové číslo a hezky si počkal dobrých deset minut až přijdu na řadu. Konečně se na obrazovce objevilo moje číslo a já došel na přepážku číslo 10. Měl jí na starosti takový malý chcípáček, už od pohledu parchant. Zazubil se na mě a s úsměvem se mě zeptal co potřebuji. Odvětil jsem mu také smilem, že chci zrušit účet a s ním i ten kartový. Hned potom, co jsem to dořekl, jeho výraz nabral bodu mrazu. Úsměv už se neobjevil. Zeptal se proč. Řekl jsem, že mě štvou poplatky a často i jejich přístup. Prý jaké poplatky. Odpověděl jsem mu, že ty za všechny příkazy. Nato odpověděl, že jinde je mají taky. Po mojí odpovědi, že u mBank, Fia a bezplatného účtu Poštovní spořitelny je nemají, a že příští rok přijdou na náš trh dvě nové bezpoplatkové banky, zmlkl a otočil se zase k počítači. Chvíli jsem ho nechal a pak jsem mu řekl, že chci zrušit i servis 24 a zaktivovat servis 24 start, ale se stejnými přihlašovacími údaji jako u původního servisu. Týpek na mě hodil škleb, a že prý to není možné. Já se jenom mile usmál a řekl, že jsem si na internetu zjistil, že to možné je a běžně se to tak dělá. Načež se zase otočil do počítače a mlčel. Do konce jednání téměř nemluvil. Vytiskl hromadu papírů, já je podepsal, řekl mi jak to bude postupovat dále a přitom se mě zeptal jestli ještě něco nepotřebuji. Po mé odpovědi se se mnou rozloučil.

Já odcházel spokojený. To se o pracovníkovi banky ovšem říct nedalo, očividně byl naštvaný, že neudělal kšeft. Bůh ví, jak oni to mají s těmi svými odměnami, třeba mají nějaké sankce za rušení účtů. Každopádně, náš zákazník, náš pán.

Dva dny poté mi volala nějaká milá slečna a snažila se mě přesvědčit, ať u nich zůstanu, ať neodcházím. Byl jsem připraven. Všechny její argumenty se mi lehce podařilo vyvrátit. Na konci hovoru byla chudinka úplně bezradná. Tak jsem jí řekl, že účet zrušíme, jak bylo dohodnuto v bance při jednání a hovor ukončil. Moc pádných argumentů tedy neměla holka. Jenom příspěvek 200 Kč ročně na ISIC, vedení účtu zdarma a výběry z bankomatů ČS zadarmo. Ona si snad myslela, že jsem nějaký bankovní analfabet a vůbec se v tom nevyznám. Bylo poznat, jak byla překvapená. Holt mám podobné rozhovory naučené. Stačí být neoblomný a něco málo o tom vědět…